Nieuws
ESC JO17-1 reisde donderdagmiddag 14 mei af naar Hamont in België. Om daar vrijdag 15 mei en zaterdag 16 mei een 2-daags toernooi te spelen. De selectie ging met 16 spelers en 2 trainers die kant op. Gelukkig waren er 4 vaders die graag mee wilde om dit mee te maken en de jongens overal naartoe brachten.
Eenmaal aangekomen in België werden we aangemeld en gingen we naar ons hotel. We sliepen in Nederland namelijk in Valkenswaard, ongeveer 25 minuten verwijderd van de locatie waar we het toernooi speelde bij KFC Hamont ’99. We begonnen met een teammeeting in het hotel, hierin werd het weekend doorgenomen en werden er regels en afspraken gemaakt waar iedereen zich keurig aan heeft gehouden. Donderdagavond hebben we getraind bij VV Valkenswaard op het hoofdveld. Prachtige locatie en een mooie omgeving om te trainen. Eenmaal terug in het hotel hebben we ons vermaakt met tafeltennissen en poolen en konden we heerlijk ontspannen.
Vrijdagochtend ging de wekker weer vroeg, om 07:30 gingen we ontbijten. We gingen vroeg richting het voetbalveld omdat we om 10:05 onze 1e wedstrijd speelde tegen een Frans team, Stade Lezennois U17. Het was een pittige tegenstander en de scheidsrechter zat helaas niet mee maar daar hebben we geen invloed op. Eindstand 2-0 in het voordeel van de Fransen. Een teleurstellend begin maar we hielden vertrouwen. Later die dag speelde we onze 2e wedstrijd tegen een Belgisch team, K. Achel VV U17. Deze Belgen werden mede dankzij ons goede spel met 3-0 van de grasmat geveegd. Dit gaf ons veel vertrouwen richting dag 2. Na deze wedstrijd hadden we een parade met alle teams die deelnamen en liepen wij al zingend met ESC vlaggen het veld op. We waren rond 14:00 weer terug bij het hotel, de jongens konden zich opfrissen, klaarmaken en even genieten van vrije tijd want om 16:00 stond de volgende activiteit gepland; namelijk zwemmen bij Centerparcs de Kempervennen. Dit was een geweldige activiteit! Eenmaal weer terug in het hotel rond 21:30 hebben we samen voetbal gekeken en ging iedereen (redelijk) vroeg naar bed om zich maximaal op te laden voor dag 2.
Zaterdagochtend zaten we (iedereen op tijd) weer om 07:30 aan het ontbijt. Om 09:40 speelde we onze 1e wedstrijd van de dag tegen een Duits team: Tus Zeven U17. Deze wedstrijd moest gewonnen worden om hoop te houden om die fel begeerde prijs. We speelde sterk, dominant en met heel veel energie en beloonde onszelf met een 2-0 overwinning. De laatste poulewedstrijd was ons ticket naar de halve finale. We speelde tegen een Belgisch team die nog alles hadden gewonnen, K.M.E. Machelen 1 U17. We waren niet minder dan deze tegenstander en creëerde veel kansen. Helaas was een goal uit een afgeslagen corner genoeg om ons met 0-1 te verslaan. Na dit verlies was iedereen teleurgesteld omdat we het toernooi niet meer konden winnen. Volle focus om nu plek 5 te pakken van de in totaal 10 teams. We speelde de volgende wedstrijd tegen K.M.E. Machelen 2 U17. We kregen steeds meer last van pijntjes en blessures dus was het puzzelen qua opstelling. Ondanks wat blessures wonnen we dit heel eenvoudig met 3-0 en gingen we onze laatste wedstrijd spelen waar het draaide om plek 5 & plek 6. De jongens waren hun eigen trainer en kozen hun eigen opstelling, formatie en tactiek. Deze wedstrijd eindigde in 0-0 waarna er direct penalty’s genomen moest worden. Na een aantal spannende momenten en missers trok ESC aan het langste eind en zijn we uiteindelijk 5e geworden van de 10 U17 teams die meededen!
Al met al een geweldig weekend en een mooie sportieve afsluiting van het seizoen, we hebben van elkaar genoten en ongelofelijk veel plezier gemaakt!
Heb je lokaal nieuws, een evenement of aankondiging? Laat het ons weten. Stuur eenvoudig jouw nieuws in!