Na de allesomvattende renovatie van de drie kunstgrasvelden afgelopen zomer en het officieel in gebruik nemen van het nieuwe vijfde natuurgrasveld in april 2026 is het nu de beurt aan veld 2. Dit bestaande natuurgrasveld wordt komende zomer grondig gerenoveerd. Dit betekent dat veld 2 in de maanden juni (na de Buddy’s Cup), juli en augustus niet gebruikt kan worden. Het streven is om veld 2 in de komende maand september weer speelklaar te hebben. Alle vijf velden liggen er daarna weer piekfijn bij. Bovendien is de veldenproblematiek hiermee definitief verleden tijd.
Zaterdagochtend 16 mei was de laatste keer voor de zomervakantie van de Franken Dakkapellen Voetbalschool van de Elburger Sportclub. Bijna 40 kinderen deden deze laatste keer extra hun best bij de leuke en afwisselende oefeningen met en zonder bal. Het plezier was van de gezichten af te lezen. Veel deelnemers gaan in het nieuwe seizoen in competitieverband bij de Elburger Sportclub spelen. Alle vrijwilligers van de voetbalschool hartelijk dank voor jullie inzet in het afgelopen seizoen. In september 2026 gaat de Franken Dakkapellen Voetbalschool van de Elburger Sportclub weer van start. Ben jij 4, 5 of 6 jaar en wil je eens kennis maken met de voetbalsport, dan ben je van harte welkom. Deelname is gratis. Iedereen alvast een hele fijne zomervakantie toegewenst en tot september 2026.
Afgelopen maandag 25 mei organiseerde de Elburger Sportclub haar jaarlijkse Pinkstermarkt. Deze veertiende editie is wederom succesvol verlopen. De markt was eind april al volgeboekt(!), de kleedjesmarkt was drukbezet en mede door de goede weersomstandigheden wisten heel veel bezoekers de weg naar onze traditionele Pinkstermarkt te vinden. Dit alles heeft geleid tot een mooie opbrengst voor de club en daar zijn we uiteraard heel blij mee. Dank aan de Pinkstermarktcommissie en aan alle vrijwilligers voor hun enorme inzet en voor deze geslaagde veertiende editie.
Een tijdje geleden heeft Sonja Broekhuizen aangegeven te gaan stoppen als bestuurslid Leden- en vrijwilligerszaken. Natuurlijk is dit jammer voor de Elburger Sportclub. Wij willen Sonja ontzettend bedanken voor haar enorme inzet in de afgelopen jaren. Tegelijkertijd kunnen we met gepaste trots meedelen dat we na een aantal constructieve gesprekken in Roy Zoet een waardige opvolger voor Sonja hebben gevonden. In de eerstvolgende Algemene Ledenvergadering dragen we Roy officieel ter benoeming voor. We wensen Roy veel succes in zijn nieuwe functie.
Op vrijdagavond 5 juni a.s. organiseert de Elburger Sportclub voor de vijftiende keer het bedrijventoernooi. Een bijzonder moment waarin we samen met onze sponsoren en relaties stilstaan bij een mooie traditie vol voetbalplezier en waarin weer fanatiek gestreden zal worden om de felbegeerde Aalt Petersen Schaal. Deze avond staat verder vooral in het teken van verbinding en gezelligheid en wordt afgesloten met (live)muziek en met hapjes en drankjes in de grote feesttent. Aanmelden van uw team kan via de website van de Elburger Sportclub.
Op zaterdag 6 juni a.s. organiseert de Elburger Sportclub in samenwerking met Buddy’s Bowling en Bites Elburg de vierde editie van de Buddy’s Cup. Het betreft een 7 vs 7 seniorentoernooi voor clubteams voor heren uit de 4e, 5e en 6e klasse B. Daarnaast wordt er voor de eerste keer een apart damestoernooi georganiseerd. Alle wedstrijden van de maar liefst 40 deelnemende teams(!) worden gespeeld op ons eigen Burgemeester Bode Sportpark. Uiteraard zorgen onze vrijwilligers in de grote feesttent goed voor de inwendige mens. Ook wordt er tijdens het toernooi gezorgd voor een gezellige muzikale omlijsting en maakt DJ Louda er in de “derde” helft samen met een live artiest weer één groot feest van.
Ook dit voetbalseizoen 2025-2026 sluiten we af met de traditionele familiedag. Op zaterdag 20 juni a.s. maken we er een gezellige ESC-familiedag van en dit jaar natuurlijk met een vrolijk Oranje tintje! In de middag staan voetbal en gezelligheid centraal. Denk aan: een ouder-kind toernooi, springkussens en schminken. Dit jaar hebben we als extraatje: Pimp je eigen kledingstuk! En alsof dit nog niet genoeg is……om 16.00 uur gaat de BBQ aan. Dan kunnen we met een gevulde buik om 19.00 uur in de oranje versierde kantine het Nederlands elftal met z’n allen aanmoedigen in hun wedstrijd tegen Zweden. Een mooie afsluiting van een dag vol voetbal, sfeer en saamhorigheid. Dresscode: uiteraard ORANJE. Tot 20 juni!
Jaap van der Beek
Voorzitter Elburger Sportclub