Het is winterstop in het lopende voetbalseizoen 2025-2026. Dit betekent dat er de komende weken geen competitievoetbal zal zijn. Toch valt er nog veel te genieten bij de Elburger Sportclub. Deze winterstop staat namelijk bol van activiteiten die door onze club werden en worden georganiseerd.
In de bestuursvergadering van december hebben we onder andere de volgende punten besproken: – Nieuwjaarsreceptie; – Huldiging jubilarissen; – Herijking organisatie; – Update missie en visie; – Vrijwilligersbeleid; – Bewegwijzering op het sportpark.
De Nationale Stichting Grote Clubactie heeft onlangs besloten om het afdrachtspercentage naar verenigingen per direct te verhogen van 80% naar 85%. Dit betekent voor de Elburger Sportclub dat we maar liefst 9993 euro ontvangen in plaats van het eerder vermelde bedrag van 9405 euro. Fantastisch nieuws voor onze clubkas!
De commissie voetbalzaken en de manager voetbal zijn volop bezig om het voetbaltechnische kader voor het seizoen 2026-2027 vast te leggen. Een ingewikkeld en tijdrovend proces dat we in de komende maanden grotendeels hopen af te ronden.
In de afgelopen twee weken heeft de Elburger Sportclub een drietal geslaagde activiteiten georganiseerd met telkens een goede belangstelling. Het Kerstklaverjastoernooi, het Gerrit Nagelhout Darttoernooi en het zaalvoetbaltoernooi voor de jeugd zijn succesvol en in een fijne en gezellige sfeer verlopen. Dank aan de supportersvereniging Blauw Wit, de toernooicommissie en aan alle andere vrijwilligers die hebben meegeholpen om deze evenementen mogelijk te maken en te doen slagen.
De Elburger Sportclub opent het nieuwe jaar met een gevarieerd programma op zaterdag 3 januari 2026 op ons eigen Burgemeester Bode Sportpark. We beginnen ’s middags met het Nieuwjaarstoernooi voor senioren gevolgd door de traditionele Nieuwjaarsreceptie inclusief de huldiging van onze jubilarissen. Aanvang receptie 16.00 uur. Wij verheugen ons erop om al onze leden, jubilarissen, sponsoren, vrijwilligers en andere belangstellenden weer persoonlijk de hand te drukken en samen het glas te heffen op het nieuwe jaar. Hopelijk zien we elkaar op zaterdag 3 januari 2026.
Op vrijdagavond 9 januari en op zaterdag 10 januari 2026 organiseert de Elburger Sportclub voor de vijfde keer de Cold Cup voor meiden en vrouwen. De Cold Cup is een voorbereidingstoernooi op de tweede seizoenshelft voor meiden- en vrouwenteams en bestaat uit vijf categorieën: MO-15, MO-17, MO-20, Vrouwenteams en Vrouwen 25/30+ (7×7). Als eerste komen de Vrouwen 25/30+ (7×7) op vrijdagavond 9 januari a.s. aan bod met aansluitend een feestavond georganiseerd door onze activiteitencommissie. DJ Miguel zorgt voor de muzikale omlijsting. Het thema/dresscode is deze avond: “Bont(je) en blauw”. Op zaterdag 10 januari a.s. komen achtereenvolgens de MO-15, de MO-17, de MO-20 en de Vrouwenteams aan de beurt. Na afloop van het Vrouwentoernooi is de kantine tot 20.30 uur geopend en wordt er een karaoke georganiseerd. In alle vijf categorieën zal worden gestreden om de felbegeerde Cold Cup.
Na afloop van de derby tegen DSV ’61 op zaterdag 31 januari 2026 organiseert de Elburger Sportclub een spetterende Hollandse Avond van 17.30-22.00 uur in onze eigen kantine op het Burgemeester Bode Sportpark.
Mede namens het bestuur wil ik iedereen een voorspoedig, sportief en vooral gezond 2026 toewensen.
Jaap van der Beek
Voorzitter Elburger Sportclub